فواید جوز هندی برای سلامتی

خواص شگفت انگیز جوز هندی برای سلامت بدن

جوز هندی یک ادویه محبوب است که از دانه های درخت همیشه سبز استوایی Myristica fragrans که بومی اندونزی است به دست می آید. می توان آن را به طور کامل خریداری کرد، اما بیشتر به عنوان ادویه آسیاب شده به بازار عرضه می شود.

طعم نان تست و آجیلی دارد و معمولا در شیرینی ها و غذاها استفاده می شود.

 

فواید جوز هندی برای بدن

 

1- جوز هندی حاوی آنتی اکسیدان است:

دانه هایی که جوز هندی از آن تهیه می شود، با وجود اندازه کوچک، دارای مواد شیمیایی گیاهی بالایی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کنند.
 

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که سطح رادیکال های آزاد بدن شما بیش از حد بالا برود. این امر با شروع و پیشرفت انواع بیماری های مزمن، از جمله سرطان، بیماری قلبی و بیماری های عصبی مرتبط است.

 

2. دارای خواص ضد التهابی است:

التهاب مزمن با انواع مشکلات سلامتی از جمله بیماری قلبی، دیابت و آرتریت مرتبط است. مونوترپن ها مانند سابینن، ترپینئول و پینن، مواد شیمیایی ضد التهابی هستند که در جوز هندی یافت می شوند. اینها ممکن است در کاهش التهاب موثر باشند و به افرادی که از بیماری های التهابی رنج می برند کمک کنند.

علاوه بر این، طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های ادویه، مانند سیانیدین و ترکیبات فنلی، دارای فعالیت های ضد التهابی قوی هستند.

 

3. میل جنـسی را تقویت می کند:

جوز هندی در آزمایشات حیوانی نشان داده است که میل و عملکرد جنـسی را بهبود می بخشد.

 

4. دارای خواص ضد باکتریایی است:

نشان داده شده است که جوز هندی دارای خواص ضد باکتریایی در برابر میکروارگانیسم هایی است که به طور بالقوه خطرناک هستند. حفره های دندانی و بیماری لثه توسط باکتری هایی مانند استرپتوکوک موتانس و آگرگاتی باکتر اکتینومیستمکومیتانس ایجاد می شوند.

عصاره جوز هندی فعالیت ضد باکتریایی قابل توجهی در برابر این باکتری و سایر باکتری ها دارد.