بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K

سبزیجات حاوی ویتامین K برای سلامتی

ویتامین K یک ویتامین مهم است که بدن برای کمک به انعقاد خون، تشکیل استخوان و سلامت قلب به آن نیاز دارد. از آنجایی که غذاهای متعددی حاوی ویتامین K هستند، کمبود آن غیر معمول است. کمبود ویتامین K جدی است و می تواند مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد کند. بیایید بررسی کنیم که بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K کدامند؟

 

اسفناج

بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K

ویتامین K به طور طبیعی در چندین سبزیجات سبز برگ وجود دارد، جای تعجب نیست که اسفناج حاوی غلظت بالایی از آن باشد. یک فنجان اسفناج تازه تقریباً 150 میکروگرم ویتامین K دارد، در حالی که یک وعده اسفناج پخته حاوی 890 میکروگرم ویتامین K است.

هنگام خوردن سبزیجات، حفظ تعادل بین دوز دارو و مصرف ویتامین K بسیار مهم است. اگر یک وعده اسفناج را در رژیم غذایی معمولی بگنجانید، معمولاً می توانید عادات غذایی مکرر خود را حفظ کنید.
 

کلم بروکلی

بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K

کلم بروکلی یک سبزی چلیپایی مانند کلم، کلم بروکسل، شلغم و تربچه است. ممکن است به صورت خام یا پخته شده با استفاده از جوشاندن، بخارپز کردن، تفت دادن یا سایر روش ها مصرف شود. بروکلی در طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی قابل توجه است، اما محتوای بالای ویتامین K آن ممکن است به ویژه برای افرادی که شروع به مصرف داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین می کنند، مهم باشد.

هر فنجان کلم بروکلی خام حاوی حدود 90 میکروگرم ویتامین K است، در حالی که همین مقدار کلم بروکلی پخته شده حاوی 210 میکروگرم است. کلم بروکلی منجمد حاوی 160 میکروگرم ویتامین K است. میزان مصرف روزانه برای بزرگسالان 90 میکروگرم است. نیاز به ویتامین K بسته به شرایط پزشکی، داروهای مورد استفاده و عوامل دیگر متفاوت است. برای تعیین میزان مصرف انواع مواد غذایی حاوی ویتامین K با پزشک خود مشورت کنید.

 

کاهو

بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K

کاهو منبع خوبی از ویتامین K است و تقریباً به 50 درصد از ارزش روزانه در هر فنجان نیاز دارد. ویتامین K یک ماده مغذی ضروری اما کم استفاده است. این یک شریک ویتامین D در استفاده از کلسیم برای تشکیل استخوان است. کاهو می تواند به افراد مبتلا به پوکی استخوان کمک کند تا تراکم استخوانی پیدا کنند و خطر شکستگی را کاهش دهند. ویتامین K همچنین به بدن در تولید پروتئین های ضروری برای انعقاد خون مناسب کمک می کند. 

 

گیاه خردل

بهترین سبزیجات حاوی ویتامین K

سبزی خردل پخته شده و تازه، دارای ویتامین K بالایی است و 110% و 700% از نیاز روزانه را با هر فنجان ارائه می دهند. 1 وعده سبزی خردل 100 درصد از مصرف منظم ویتامین K را برای مردان بالغ و 160 درصد را برای زنان بالغ تامین می کند. بر اساس تجزیه و تحلیل هشت مطالعه، افزایش مصرف سبزیجات دارای برگ سبز، مانند خردل ممکن است خطر بیماری قلبی را تا 17 درصد کاهش دهد. جایگزینی این سبزیجات با کربوهیدرات یا محصولات غذایی نیز می تواند به شما در کنترل قند خون و کنترل وزن کمک کند. 

سبزی خردل سرشار از ویتامین K است، یک منبع خوب محلول در چربی، که به سلامت استخوان ها کمک می کند. اگر این ویتامین کافی نباشد، احتمال ابتلا به پوکی استخوان، وضعیتی که با کاهش تراکم استخوان مشخص می شود، بیشتر است. سبزی خردل حاوی ویتامین K است که علاوه بر حمایت از بینایی عالی و سلامت پوست، از عملکرد کارآمد سیستم ایمنی بدن نیز پشتیبانی می کند.